Saturday, February 21, 2009

RESPECT....


Hari ni nak citer le aper yg berlaku semalam....aku terasa tidak ader rasa hormat seorg rakan sejawat yg same jawatan dan pangkat.....kejadian dimana petang semalam antara pukul 4 petang ...ader kwn aku ni kalu bergosip memang tak ingat kalu dah berkumpul tiga serangkai ni memang akan ader hilai tawa....maklum le yang sorang tu nak balik kampung kat pantai timur.(salam pantai timur )......jadi kisah yer....volume diorg ni tak terkawal....sebab yg nak blk kg ni suke wat lawak...yg dua org kawan dia kalu ketawa memang meriah.....jadi kena le berapa kali kena sound dgn kapten(tl) kami ....aku time tu mcm biasa le melayan pc sambil wat kerja ala kadar biasa le dah petang nak balik....3 serangaki ni masih macam tu juge lepas diseru kapten diam kejap..lepas tu bersambung balik hilai tawa.....nak jadi cerita masa same ader sorang yang perasan diri yer pengetua sekolah..padahal same jwtn tp dia ni lain department....dgn lagak hero yer datang mengeluarkan statment "boleh tak korang ni respect org lain yg tgh buat kerja' mayby mcm tu la kot sebab masa tu aku dah angkat kaki blah pi tempat kwn tp aku just tgk dr jauh..sebab dah tahu kali pengetua beragan ni ader mmg dia ni tak puas hati asyik nak cari silap dept kami.......

aku terpikir sejenak.....dia ckp tolong respeck ..mmg aku akui kwn2 ku ni nakal..tp kita org ni dah ader kapten tak perlu org lain...then dia ckp "respeck" tp dia juga mcm yg tak reti hormat rakan sejawatan dia yg same taraf yg mmg berada di kawasan tu ..kalu betul le kapten kita org ni tak layak dan tak tak blh nak urus dept kami tader le beliau dilantik.....n setiap quarter of the month kapten kami dapat best kapten yg diiktiraf oleh pegawai atasan beliau...hasil dari kesungguhan anak buah beliau dalam berkerja..........

kalu le berlaku lepas ni ...kemungkinan akaN ku suarakan pandagan ku kepada yer........dalam nada' encik cakap tolong hormat kawan2 yg lain tgh buat kerja ..mmg sy akui kawan2 sy ni nakal.....tapi sy rasa tak perlu kot sebab kami dah ader tl kami sendiri yg sentiasa menegur kami......td encik ckp pasal respect .....encik sendirI pun tader respect dgn tl kami yg same taraf n kedudukan yer dgn en...kalu beliau ni tak layAk utk mengurus kami tader le beliau setiap quarter dpt BEST TEAM LEADER .........."uhm kalu dia ni rasa diri tu layak sgt apply le OM yg mmg sesuai utk mengawal all dept...biasa le kwn2 seangkatan dah tukar dept dia lak ditakuk lame duk situ jer....kdg2 aku tgk kapten kami kalu dept org lain itu bising tak pernah pun dia ckp aper2..sebab ku rasa my kapten berpikir masing2 ader tl sendiri biarle diorg yg uruskan.....

aku bukan le nak ckp ...dept kami ni lain ..kami buat kerja dah achieve target kami rehat.....aku rasa ramai yg jelous dgn kelebihan yg kami ader.....kalu le mereka tahu betapa susah yer nak achieve tu baru diorg tahu.....n nak kira dr segi elaun pun tader....tapi kami have fun walupun gaji kami kecik......



**moral citer disini tolong le hormat rakan sejawatan anda........ku menulis bukan utk menjatuh maruah org atau mengaip tp utk melahir kan ketidakpuasan di hati.........dan rasa tanggung jwp n syg kepada kapten ku yg diperlaku sedemikian........

3 comments:

  1. saya sokong fadli..perbuatan die sgt x beradap..cian kn kapten n kengkwn kite...huhu..menci dier..

    ReplyDelete
  2. sape uol dier tuw? nak tau....nak tau....

    ReplyDelete